اتاق خبر: سیستم‌های خورشیدی عمودی‌ای که به طور ویژه برای مزارع طراحی شده‌اند

سیستم‌های خورشیدی عمودی‌ای که به طور ویژه برای مزارع طراحی شده‌اند

پنل های خورشیدی عمودی

عناوین خبر

نصب‌کننده خورشیدی زمینی Sunstall را شرکت Sunzaun راه‌اندازی کرده است که سیستم‌های خورشیدی عمودی را برای مزارع و زمین‌های کشاورزی تولید می‌کند.

Sunzaun سیستم‌های خورشیدی عمودی خود را برای زمینه رشد agrivoltaics (Agrivoltaics یا agrophotovoltaics  به معنای استفاده از زمین برای دو کاربرد نیروگاه فتوولتائیک خورشیدی و همچنین برای کشاورزی است) طراحی کرده است.

مزایای پنل‌های خورشیدی عمودی

طراحی این پنل‌ها به گونه‌ای است که محصولات زراعی بدون حضور مانعی رشد کرده و یا حیوانات کوچک‌تر مانند گوسفندان در اطراف یا زیر صفحات خورشیدی چرا می‌کنند. مزایای این طرح شامل استفاده کارآمد از زمین، انرژی پاک و صرفه‌جویی در آب به دلیل سایه ایجاد شده توسط پنل‌های خورشیدی است.

شرکت نواتو، کالیفرنیا، بیان می‌کند که سیستم‌های خورشیدی عمودی آن می‌توانند به عنوان زیرساخت شهری – یعنی در امتداد بزرگراه‌ها، در کنار راه‌آهن‌ها، و به ‌عنوان حصارهای مسکونی یا عمومی استفاده شوند.

موقعیت قراردهی پنل‌های عمودی به چه صورت است؟

Sunzaun در وب‌سایت خود اظهار می‌کند که سیستمش برای قرار دادن پنل‌های خورشیدی عمودی دو وجهی قاب‌دار و بدون قاب طراحی شده است و سیم‌ها به روشی ایمن مدیریت و جایگذاری می‌شوند. این سیستم‌ها در شیب‌های تا ۱۵ درجه قابل استفاده هستند و‌ می‌توانند تا ۰.۰۸۴ پوند در هر اینچ مربع (psi) بار باد را فراهم کنند. این شرکت‌ می‌گوید گواهینامه UL 2703 – استاندارد ایمنی ماژول‌ها و پنل‌های pv در حال پیشرفت است.

تصویر زیر سیستم Sunzaun در مزرعه گورمت سامرست، یک کارخانه در سامرست کالیفرنیا را نشان می‌دهد. این مزرعه دارای ۴۳ ماژول دو وجهی عمودی با توان کل ۲۳ کیلو وات است که به یک میکرواینورتر و دو باتری متصل‌ می‌شوند:

پنل های خورشیدی عمودی
پنل های خورشیدی عمودی ویژه مزارع

افزایش کاربری زمین به واسطه نصب پنل‌های خورشیدی عمودی

Sunzaun در مورد منظومه شمسی عمودی سامرست‌ می‌نویسد:

Sunzaun منطقه تپه‌ای تاکستان را با ارتفاع بیش از ۲۰۰ فوت دنبال می‌کند و برق مزرعه را به طور معمول در صبح و بعد از ظهر تامین می‌کند. علاوه بر سایه‌اندازی پنل‌ها، این نصب عمودی کشاورز را قادر‌ می‌سازد تا دروگرهای خود را در کنار Sunzaun حرکت دهد. به این ترتیب، تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، کارایی کاربری زمین را افزایش می‌دهد.

تولید برق تجدیدپذیر متناسب با جهت‌ قرارگیری پنل‌ها

محققان دانشگاه علوم کاربردی لایپزیگ در مقاله‌ای که در آگوست ۲۰۲۲ در ژورنال Smart Energy منتشر شد، ادعا‌ می‌کنند که نصب پنل‌های خورشیدی دو وجهی با یک طرف رو به شرق و طرف دیگر رو به غرب، برق تجدیدپذیر را در محدوده سیستم‌های شیب جنوبی تولید‌ می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید